Thursday, 27. July 2017

 
Home
Grading Degrees PDF Print E-mail

Accredited Grading Degree in the Style KOWAT ALRAMI

 

    By God Help & Guidance Grading Degree in KOWAT ALRAMI`s Style are put into action. These grades indicate the level of the player or trainee on the way KOWAT ALRAMI, which we proudly adopted from the history and traditions of the Arab heritage. It is not a copy of any of the similar sport. Instead of being belts that range from white to black, these grades are different of the other methods of multi-colors belts they possess specialty contrary to most other martial arts, of which only little have privacy.    

That is why it was necessary for us to have privacy in the adoption the marks that indicate the level reached by the trainee in KOWAT ALRAMI, which is a symbol that has been and continues to be guided by the Arabs to this very day.  As we all know, that science enlightens the soul and mind, the more that is learned the greater the light will be.

If we look at the sky, we find that the light of the stars, between the star light intensity and color varies according to the age of the stars. Therefore, we have the first degree of KOWAT ALRAMI as the star, which is equivalent to nearly the degree of yellow belt. Moreover, we look to the sky; we find that there is light stronger than the star, which is the moon, the completed Crescent,    

We have adopted the symbol of Crescent as a second degree of KOWAT ALRAMI. The complete moon-light the moon a third degree of KOWAT ALRAMI. The bright sunshine is the fourth degree.  The trainee degrees symbolize the light he got through training in KOWAT ALRAMI, some unique method here.  The Arab sword, a sword that has a long history of battles and wars in the past, we adopt as the fifth degree of the sword in KOWAT ALRAMI, finally,  the sixth grade class is equivalent to the degree black belt almost.     

If we look into the grip of our hand, we see that all the previous degrees starting with the little finger and equivalent to the grades in sequence; The Star – The Crescent - The Moon - The Sun - the sword on the thumb. The trainee has completed all the grades adopted in KOWAT ALRAMI in his grip; he has achieved the full force and became a well-trained fighter on all fundamentals and technical skills training. Moreover, he is trained to fight with the sword and other traditional weapons.    

These grades are placed on the badge to the left of the chest and attached to the suit also adopted in KOWAT ALRAMI, to indicate the degree or level reached by the trainee, as in the army, attached to the shoulders or chests of the soldiers.   

Thank God Almighty, That these grades and symbols with pride are derived of our Arab symbols, which guided them in their travels in the past and in modern ages, were a considerable part of astronomy. We had placed the pictures, symbols and marks that are adopted by KOWAT ALRAMI, as follows:  Explanation of the meaning of KOWAT ALRAMI Logo:

1 - In the bottom, there is the turban worn by Arabs over the head. 

2 - A circle in the center symbolizes the Arab sediment that was carried by Arab warriors to defend their bodies from the blows of swords, spears and catapults. 

3 - On both sides, the sword is a symbol of Arab equestrians, a symbol of strength and dynamism that has a long history in warfare. 

4 - In the midst of sediment is the grip, indicates the final degree the intern reached in KOWAT ALRAMI within it of all grades.

 

 

الدرجات المعتمدة في إسلوب قوة الرمي

   بتوفيق من الله سبحانه وتعالى تم إعتماد الدرجات التي تدل على مستوى اللاعب أو المتدرب على إسلوب قوة الرمي، والذي إعتمدناه وبكل فخر من واقع تراثنا العربي وليس تقليداً لأحد من الرياضات المشابهة لإسلوبنا العربي، وهذه الدرجات هي عوضاً عن الأحزمة المعتمدة في الأساليب الأخرى بوضع أحزمة متعددة الألوان من اللون الأبيض الى اللون الأسود وبعدها درجة الدان أو الدرجة بعد اللون الأسود ، وفي غالبية الرياضات القتالية ومعظمها تعتمد درجات وألوان الأحزمة ما عدا القليل منها له خصوصيته.

من هذا المنطلق كان لا بد لنا أن يكون لدينا الخصوصية في إعتماد الدرجات للترقية والتي تدل على المستوى الذي وصل اليه المتدرب في إسلوب قوة الرمي، وهي عبارة عن الرموز التي كان وما زال يهتدي بها العرب  الى وقتنا هذا، وكما نعلم جميعاً أن العلم نور وكلما تعلم الإنسان أكثر كلما إزداد من العلم نوراً، لو نظرنا الى السماء لوجدنا أن نور النجمة يكون خفيفاً بين الكواكب الأخرى لذلك إعتمدنا درجة النجمة كدرجة أولى في إسلوب قوة الرمي أي ما يعادل درجة الحزام الأصفر تقريباً ، وأعدنا النظر الى السماء أيضاً لوجدنا أن هناك نور أقوى من النجمة وهو القمر الغير المكتمل أي الهلال،

فإعتمدنا رمز الهلال كدرجة ثانية في الإسلوب، وبعدها نور القمر المكتمل فإعتمدنا القمر كدرجة ثالثة في إسلوب قوة الرمي، وبعدها نور الشمس الساطعة فإعتمدنا الشمس هي الدرجة الرابعة، أي إبتدء المتدرب يمتلك من العلم كالنور في الفلك تدريجياً وكل درجة تعني أنه تعلم أكثر أو تنور أكثر في هذا الإسلوب العربي المتميز، وبعد درجة الشمس إعتمدنا درجة السيف وهو السيف العربي القدير الذي له تاريخه العريق في المعارك والحروب القديمة فكان لا بد لنا أن نعتمد درجة السيف كدرجة خامسة في إسلوب قوة الرمي، وفي ختام الدرجات الدرجة السادسة أي ما تعادل درجة الحزام الأسود تقريباً .

ولو نظرنا الى داخل درجة القبضة لرأينا أن كافة الدرجات السابقة قد وضعت فيها بدء من الإصبع الصغير في القبضة نرى الدرجات بالتسلسل؛ النجمة - الهلال - القمر - الشمس - والسيف على الإبهام .بمعناه أن المتدرب قد أكمل كافة الدرجات المعتمدة في إسلوب قوة الرمي حتى وصل الى درجة القبضة، أي قد حقق القوة الكاملة وأصبح مقاتلاً جيدا وتدرب على كافة الأساسيات والمهارات الفنية وكذلك تدرب على السيف والترس العربي وغيرها من الأدوات الأخرى.

وهذه الدرجات هي عبارة عن بادج يوضع على يسار الصدر ويعلق على البدلة المعتمدة أيضا في اسلوب قوة الرمي، وتدل على الدرجة أو المستوى الذي وصل اليه المتدرب، إسوة بالدرجات العسكرية التي تعلق على الأكتاف أو الصدور للعسكريين وتدل على الرتبة التي وصلوا اليها.

والحمد لله تعالى،  إن هذه الدرجات والرموز بكل فخر لم نقلد بها أحد من الرياضات الأخرى بل هي من واقع تراثنا العربي  وهي الرموز التي نهتدي بها في أعيادنا وفي أسفارنا ورحلاتنا من القديم حتى الحديث في علم الفلك.

ووضعنا صور الرموز والدرجات المعتمدة في إسلوب قوة الرمي وهي كالآتي :

 

 شرح معنى شعار قوة الرمي

1- في الأسفل رمز الوشاح أو العمامة التي يرتديها العرب في الحروب ويلفوا بها رؤسهم.

2- الدائرة في الوسط وهي ترمز الى الترس العربي الذ كان يحمله المحاربون للدفاع من ضربات السيوف والرماح والنبال.

3- على الجانبين هو رمز السيف العربي الذي قاتل به الفرسان وهو رمز للقوة والعنفوان، وله تاريخ عريق في الحروب.

4- وفي وسط الترس هي القبضة أي الدرجة التي وصل لها المتدرب على إسلوب قوة الرمي وتحمل على فقراتها الدرجات كافة.

 

 

 

Featured Videos

 
Egypt Kowat Alrami
show in lebanon
English Sharm
self defence
Egypt Kowat Alrami Girl

 

 


Countries Members | About Us | Committees | Latest Events | World Administration | Rules | Referee's | Contact Us
Powered by Tecware.org